Dagexcursie: Privé tuinen van Utrecht en Gelderland (Rayon Limburg)

Voor veel tuinliefhebbers lijkt het seizoen na juni al ten einde. Niets is minder waar. We durven te stellen, dat menige tuin zelfs beter wordt, naarmate het seizoen vordert! Siergrassen, late vaste planten en dahlia’s zorgen voor een ongekend spektakel!  Overtuig uzelf en geniet van de overvloedige bloei die u in deze, speciaal voor het naseizoen geselecteerde tuinen zult vinden!

De Hubertushof -  in Leusden-Zuid
Bij een bijzonder huis, op een fraaie plek in het bos is door de eigenaren een natuurlijke tuin ontworpen, grenzend aan een natuurgebied. Vanuit het huis kijk je over veen grasveld met daarin een strakke vijver. Aan weerszijden doorsnijden taxushagen de zichtlijn. Daardoor ontstaan tuinkamers. In de zijtuin stroomt een beekje. Er zijn veel borders met weelderige beplanting.

De Beukenhof - in Barneveld
Deze tuin heeft met zijn vele groenelementen, beukenhagen en heldere zichtlijnen een duidelijke structuur met een Engelse touch. Elke tuinkamer of border heeft een eigen accent.

De lange grassen -en vaste plantenborder is vooral in het najaar een lust voor het oog. De zomerborder heeft een keur aan vaste planten in een uitgebalanceerd kleurenpalet. Er is een boomgaard met oude fruitrassen.

Kwekerij de Boschhoeve - in Wolfheze
Te midden van landouwakkers en hoge loofbomen ligt achter een oude boerderij een grote gevarieerde boerderijtuin. Er zijn kleurrijke zomer- en herfstborders, een besloten kruidentuin en een mooie siermoestuin en een pluktuin. In de kwekerij is een grootassortiment van stoere en makkelijke planten die ook in de tuin zijn toegepast. In de moederplanten is goed te zien hoe de planten uitgroeien. Ongetwijfeld zullen er ook veel dahlia’s te zien en te koop zijn.

Datum:  zaterdag 7 september 2024
Vertrek: 8.20 uur vanaf carpoolplaats aan de Rijksweg in Herten
Kosten:  leden € 42,50/ niet leden € 47,50 (incl. busvervoer, entree, koffie/ thee in enkele tuinen.) U dient zelf voor het lunchpakket te zorgen.
Opgave: voor 31 juli 2024 via email lpg.coenen(at)homen.nl
Betaling voor overmaking: t.n.v. Groei & Bloei Rayon Limburg rek. NL44ABNA 04 009 337 48, o.v.v. Rayondagexcursie september, tevens vermelding: afdeling, naam, hoeveel personen, lid of geen lid