Lezing: 'Natuurparels in Midden Limburg’

Midden-Limburg, het gebied tussen Susteren in het zuiden en de Peel in het noorden, kent een afwisselende natuur.

Olaf Op den Kamp zal in lezing vertellen over de natuurparels in het gebied, geïnspireerd op zijn wandelboek met tien rondwandelingen tussen Susteren en de Peel. Er zullen verschillende natuurgebieden de revue passeren, van het IJzerenbos en de Hout bij Susteren en De Doort bij Echt tot de Maasplassen. Het Koningssteen bij Thorn komt voorbij, evenals de Beegderheide, het Weerterbos, de Krang, de Groote Peel en de Meinweg.

Olaf  werkt voor het Natuurhistorisch Genootschap in Roermond, onder meer als hoofdredacteur van het Natuurhistorisch Maandblad. Ook werkte hij als schrijver en redactielid mee aan diverse andere boeken van de Stichting Natuurpublicaties Limburg en schrijft hij wandelgidsen. Zijn aandacht gaat uit naar flora, vogels, paddenstoelen en diverse soorten ongewervelden. Ook de cultuurhistorie heeft zijn belangstelling.

Datum:    dinsdag 27 februari 2024 van 20.00 tot 22.00 uur
Locatie:   Pius Jeugdhuis, Mussenstaat. 6 te Echt