Nieuwsflits

Groei & Bloei Rayon Limburg: Busreis naar de Floriade in Almere op 30 juli 2022

Eens in de 10 jaar wordt de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade georganiseerd. Dit jaar is dit in Almere. In het ruim 60-hectare grote Floriadepark valt veel te ontdekken. Wandel je eigen route of sluit je aan bij één van de rondleidingen of volg één van de routes die Floriade aanbiedt. Je kunt volop genieten van de geuren en kleuren van bloemen, planten, groenten en fruit.

In navolging van de gezamenlijke en geslaagde reis naar Gardenista door de afdelingen van Groei&Bloei in het rayon Limburg, willen we onze leden ook de gelegenheid bieden om dit bijzondere evenement te bezoeken. Op zaterdag 30 juli rijdt een bus via diverse opstapplaatsen naar de Floriade. De kosten hiervoor bedragen ongeveer € 60,-- p.p. Dit is inclusief busreis en entreeticket Floriade. De ticketprijs is inclusief een rit met de kabelbaan.

Bij voldoende belangstelling krijgt u na 10 juli meer informatie over de exacte kosten, tijdstip en opstapplaats. U kunt zich tot 10 juli - maar het liefst zo spoedig mogelijk aanmelden via e-mail bij lpg.coenen@home.nl

16-07 Jubileumfeest: 'Dubbel genieten

Dit jaar bestaat de Koninklijke Maatschappij Tuinbouw en Plantkunde ofwel Groei & Bloei 150 jaar en dat wordt landelijk maar ook in onze afdeling gevierd!
Jullie zijn daarom van harte uitgenodigd bij Kwekerij Marnis in Bunde Liefhebbers van bijzondere tuinplanten zijn bij Marnis Kwekerij aan het juiste adres.

Het programma blijft nog een verrassing maar wel kunnen we u vertellen dat  op deze bijzondere locatie feestelijk afsluiten met bubbels en de lekkerste hartige hapjes.

Voor meer informatie << klik hier >>

Opgave voor 9 juli 2022!

14-08 'Dagreis: 'De tuinen van Appeltern'

In het Land van Maas  en  Waal  ligt het grootste en één van de mooiste tuininspiratieparken van Nederland:  de Tuinen  van Appeltern. Na een dagje ‘Appeltern’  weet  je  precies  wat  je moet doen om een prachtige tuin te krijgen en te onderhouden.
In  de  22 hectare grote tuin vind je 200 verschillende voorbeeldtuinen. Je  ziet  verschillende tuintrends,  innovaties  en prachtige bloemen en planten. Niet  alleen  tuinliefhebbers  kunnen hun hart ophalen. Een bezoek aan ‘Appeltern’  is  een  leuk  dagje  uit  voor  iedereen.   Kinderen  gaan  op
avontuur op het Ontdekkingseiland.  Hier  kunnen ze klimmen, graven, over boomstammen lopen en met takken sjouwen.  Eigenlijk  alles doen wat kinderen leuk vinden.
De Tuinen van  Appeltern  beschikt over drie sfeervolle restaurants met terras. Bezoek ook zeker de plantenmarkt en de cadeauwinkel. Je vindt hier tuinspullen, boeken, cadeaus en allerlei bijzondere planten die ook in de inspiratietuinen te bewonderen zijn.

Voor meer informatie << Klik hier >>

Opgave voor 30 juli 2022!

Voor degenen die het nog niet weten

Familie, vrienden en bekenden zijn altijd welkom op onze bijeenkomsten, alle gezinsleden wonende op hetzelfde adres zijn automatisch lid, wanneer er een gezinslid lid is.